טיפים בנושאי לימוד אונליין

Print Friendly, PDF & Email

כפרילאנסר שנותן שרות לדברים רבים הקשורים בלינוקס (אחרים ב-Windows או במערכות אחרות) אחד הדברים הראשונים שלמדתי – הוא שאתה לא יודע מה "יפול" עליך מחר מבחינת דרישות טכניות של לקוחות. כל לקוח והמערכות שלו, הגדרות שלו, אפליקציות ושרתים שלו וכל לקוח שונה מהשני. מחר אני יכול להרים ולתחזק שרת Jenkins עם Slaves וערימת סקריפטים הקשורים לכל מה שקשור ל-Build ו-Deploy, ומחרתיים אני אצטרך לכתוב מספר דברים ב-Python ועוד שבוע אני אצטרך לשבור את הראש מדוע אשכול (Cluster) של MySQL לא עובד טוב ואלו רק דוגמאות ספורות שכל פרילאנסר שנותן שרותים צריך להתמודד איתם, גם אם מדובר בכלים/פלטפורמות אחרות.

אחת הבעיות הגדולות היא שלפעמים אתה צריך "רענון". לא נגעת באיזה שרות כבר מספר שנים ולקוח רוצה שמחר בבוקר תטפל בדיוק בשרת שמריץ שרות כזה. מה תעשה? תעביר את הלקוח למישהו אחר? סביר להניח שלא (במיוחד אם הלקוח רווחי עבורך). אתה יכול להרים בבית איזה VM עם השרות ואולי קצת לשחק איתו כדי להיזכר, אבל עדיין – צריך איזה חומר כדי להיזכר. אחרי הכל – זה לא שיש לך בבית עותק של המערכת של הלקוח כדי לנסות לשחק ולהתמודד עם הבעיה..

אחד הפתרונות ללימוד או רענון של שפת מחשבים, שרות או מערכת הפעלה – היא קורסים Online שחברות כמו Lynda.com, Oreily.com ואחרים נותנים הוא מנוי לספריה גדולה של קורסים שאתה יכול להיות מנוי, להתחבר, לבחור את הקורס ולעבור עליו בזריזות. זה טוב ונחמד, אבל הבעיה היא שהעלות של דבר כזה נעה בין 40-50$ לחודש. כלומר אם תעשה מנוי וגם אם תבטל אותו, הלכו 40-50$ כלומר שעת העבודה הראשונה שלך אצל הלקוח – תימחק מבחינת רווח. תוסיף עלויות של דלק, אוכל וכו' – ואם העבודה היא כולה שעתיים שלוש, תראה שבקושי יצאת עם משהו.

לאחרונה גיליתי פתרון אחר. קצת יותר מורכב – אבל לעניות דעתי הוא שווה. תרשו לי לשתף אותו עמכם.

תרשו לי להכיר לכם את אתר Android Central Digital Offers. השם מרמז על דברים לאנדרואיד אבל אתר זה כמו עוד כמה אתרים – מציעים קטלוג של קורסים שכלל לא קשורים לאנדרואיד.

מה שמוצע באתר לעיל, הם קורסים שכרוכים בחבילות (Bundles) שקשורים בנושאים שונים כלליים. חלק מהחבילות לדוגמא מדבר על White Hackers, על VMWare, הסמכות MCSE ו-1001 דברים נוספים. הנה דוגמא:

ניכנס לאתר ונחפש (למעלה באמצע לחצו על זכוכית המגדלת) וחפשו VMWare. המערכת תציג 3 תוצאות, כפי שהן מופיעות בתמונה להלן (או בקישור הזה ישירות להצעות):

vmware

כפי שאנחנו יכולים לראות בתמונה, אלו 3 החבילות, והן מוצעות במחירים זולים – 19$ ו-49$.

הבה נסתכל על ההצעה מימין. החבילה הזו בעצם מדברת על Complete White Hat Hacking & Penetration Testing Bundle. לא נשמע משהו שאנחנו צריכים אולם אם נסתכל מקרוב, הקוביה השניה משמאל מדברת על .. VMWare, כלומר אנחנו מקבלים את ה-VMWare בתוספת עוד כמה קורסים – והכל ב-19$. אם, אגב, נלך לאתר שמעביר את הקורס (כדי לדעת מי נותן את הקורס, נלחץ על הקוביה של ה-VMWare, נלחץ על ה-Instructor, שם יופיע לינק בכחול – לחצו עליו ותגיעו לאתר שנותן את הקורס) נראה שאותו קורס מוצע ב-202$. היי, חסכון לא רע בכלל! אבל מה שיותר יפה, הוא שבמקרה הזה עם נחזור להצעה ב-Digital Offers נראה משהו מעניין:

vmware2

הגישה שיש לנו לקורס זה היא לכל החיים מבלי לשלם סנט נוסף אחד.

נשאלת השאלה – האם קורס זה באמת יתאים לנו? אנחנו יכולים לראות את רשימת השיעורים בקורס זה כאן אך אם נסתכל על התמונה פה למעלה, נראה שמדובר על תוכן כולל של שעתיים וחצי, כלומר מי שמחפש ללמוד VMWare, קורס זה לא יתאים לו. למי זה כן יכול להתאים? למי שרוצה לעבור רענון כי הוא לא נגע זמן רב ב-VMWare.

אז ב-19$ האלו אתה מקבל מספר קורסים שלא קשורים, אבל אולי יכולים לעניין אותך בהמשך הדרך. לדוגמא – איך בעצם לסרוק פריצות ברשת, שימוש בכלים כמו Nessus, Medusa ואחרים כדי לאתר בעיות. הקורסים האלו הן בחבילה ואתה תמיד יכול לגשת אליהן בלי לשלם סנט אחד נוסף.

טיפ חשוב – לחצו בדף של המוצר שבחרתם על Course Outline ותוודאו שהתכנים שאתם צריכים מופיעים שם. 19$ זה נשמע זול אבל אם התוכן שאתם מחפשים לא מופיע שם, אז חבל על הכסף.

עוד אפשרות נחמדה שיש באתר שמופיעה בחלק מהמקרים – זה Pay What You Want. נאמר שהחברה הכניסה לשימוש GIT ואתה צריך להכיר איך להשתמש בכלי הזה. חיפוש באתר של המילה GIT תתן לנו תוצאות והתוצאה לפני ה-Our Best Sellers תתן לנו את זה. אם נסתכל בחבילה, נראה שיש שם הרבה הרבה יותר מ-GIT, אבל בואו נסתכל על החבילה מקרוב (לחצו על התמונה להגדלה):

git-package

מספר 8 ברשימה זה מה שאנחנו צריכים – את GIT. השאר נחמדים ואם נרצה את כל החבילה, נשלם עליה 19$, אבל כרגע מה שמעניין אותנו זה GIT. ליד מספר 8 אין מנעול, ולכן אנחנו יכולים ללחוץ מימין על Pay What You Want ואנחנו יכולים להזין מספר מ-1 עד 19.36$, כלומר אתם יכולים לשלם דולר יחיד דרך Paypal ולקבל קישור Redeem שמאפשר לכם לצפות בקורס ובחלק מהמקרים גם להוריד את הוידאו שאינו מוגן ישירות למחשב שלכם, לשמור אצלכם על הדיסק הקשיח. מצד שני, אם אתה מפתח, אתה יכול לשלם את ה-19.36$ ולקבל שורה של קורסים שזמינים לך לכל החיים (ושוב, בחלק מהמקרים אתה פשוט יכול להוריד כל שיעור כקובץ MP4, יש שם קישורים להורדה בכל וידאו במקרה ואתה דואג שהאתר לא יהיה זמין בעתיד או שתרצה לצפות ב-Offline). עיסקה לא רעה, הייתי אומר.

כמו לכל דבר, גם להצעות האלו יש חסרון. ההצעות הללו הם כמו בזאר. חלק מהקורסים טובים ומעודכנים, חלק ממש ישנים, ולכן חשוב לבדוק אם יש Preview באתר המציע את הקורס כדי לבדוק אם החומר הוא מה שאתה מחפש ואם הוא מועבר טוב.

אז האם כדאי לוותר על ההצעות של Lynda, Oreilly ואחרים למנוי? לא תמיד. אתרים אלו מציעים דברים עדכניים. אם לדוגמא בחברתכם יחליטו בהמשך לעבור ל-vSphere 6.5 לדוגמא, ב-Digital Offers לא תמצאו כלום. עדכונים להסמכות גם לא תמצאו באתר שהצעתי לעיל ובכלל קורסים של שפות תכנות, קורסים שמורכבים מעשרות שרות – עדיף את האתרים המקצועיים שמעבירים קורסים Online. האתר שהצעתי מתאים לרענון דברים שקיימים זמן רב ומאפשרים לאנשים לרענן את זכרונם במחיר זול.

[stextbox id="info" caption="הערת מפרסם"]הח"מ פרילאנסר שמחפש עבודות בתחום לינוקס, Devops, ודברים הקשורים ל-Software Defined Storage, וירטואליזציה וכו'. מי שמעוניין בפרטים – אפשר למצוא אותם כאן.[/stextbox]

תגובה אחת בנושא “טיפים בנושאי לימוד אונליין”

  1. תודה חץ. אני חייב לומר כמי שראה קצת מהשיעורים ב CBT ו PLURALSIGHT שהרמה שם מאד לא גבוהה (בלשון המעטה). יש המון מריחות, לפעמים מסבירים שם דברים בסיסיים יותר מידי אפילו לגבי טכנולוגיות חדשות שאתה לא מכיר. והכי חשוב – בסופו של דבר זה לא ממש עוזר להתמודד עם הבעיות שחווים ביום-יום. השאלה אם הקורסים שאתה ממליץ עליהם פה, כן יעזרו להתמודד עם "בעיה מוזרה עם שרתי MYSQL", או שהם בסך הכל יסבירו שוב רק את הבסיס (רק באופן יותר מהיר ובזול).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.