נקודות שיצרני Storage לא רוצים שתדעו

Print Friendly, PDF & Email

כפרילאנסר שמוכר שרות הטמעה/התקנה של SDS (כלומר Software Defined Storage) אני משתדל בדרך כלל להיות מעודכן גם ב"רכילות" של מה קורה אצל אלו שמוכרים פתרונות כ"קופסאות סגורות", מה-NetApp ו-Dell/EMC ועד ליצרני פתרונות AFA (כלומר All Flash Array) למיניהם. תמיד נחמד לדעת על כל מיני פתרונות שיצרני ה-AFA מכניסים או הולכים להכניס בשעה שהגדולים .. המהנדסים שלהם מדברים על פתרונות כאלו בארוחת צהרים, ההנהלה לא הכניסה את זה ל-Road Map עדיין.

כשזה מגיע ל-SDS, החיים קלים ופשוטים: הלקוח רוכש שרת, עם כל הציוד הנדרש, דיסקים וכו', הוא נניח שוכר את שרותיי, אני מציע לו מספר פתרונות, בין בקוד פתוח או סגור (כולם מבוססי לינוקס למעט Windows – ב-Windows יש לו כיום את Storage Spaces [שהוא אגב, אינטרגלי ב-Windows Server 2016] והוא ממש לא צריך אותי לשם כך), הלקוח בוחר, מרימים גירסה, אני מגדיר את כל מה שהלקוח מבקש, מריצים סידרת טסטים ואם הוא מרוצה – מכניסים לפרודקשן. במקרה ויש לו בעיות עם המערכת הוא פונה אליי ואני מטפל בבעיה אם מדובר בתוכנה או מבקש ממנו לפנות למי שהוא קנה ממנו את הברזל כדי להחליף דיסק/זכרון/לוח/כרטיס-רשת וכו'. פשוט וקל.

אבל כשזה מגיע לסטורג' סגור, אני ממליץ לעבוד בשיטה שאני קורא לה "הבן של מי אתה?"

דבר ידוע הוא שחברות גדולות קונות חברות קטנות, בין אם מדובר בחברה קטנה שנמצאת בקשיים פיננסיים או אם זו חברה קטנה שיש לה טכנולוגיה שמאוד מעניינת את החברה הגדולה (או יותר מכך – שלחברה הקטנה יש טכנולוגיה מהפכנית ויש לה פטנטים על כך). במקרה השני, ההנהלה של החברה הקטנה תקבל מהחברות ה"מחזרות" פינוקים וליטופים מכאן עד הודעה חדשה עד שהנהלת החברה הקטנה תסכים למכור את עצמה.

מהרגע שהחברה הגדולה שלפה צ'ק שמן ונתנה לחברה הקטנה, קורים במקרים רבים הדברים הבאים, כולם או חלקם (יש מקרים חריגים שבהם החברה הגדולה מאפשרת לחברה הקטנה להמשיך להיות כפי שהיא, רק שהרווחים עוברים לחברה הגדולה):

  • מוצרי החברה הקטנה ממשיכים להימכר עוד תקופה קצרה ולאחר מכן הם "נעלמים" מהשוק ולא נמכרים יותר.
  • לקוחות החברה הקטנה לשעבר בדרך כלל יקבלו אימייל שהחברה הקטנה נקנתה ע"י החברה הגדולה והבטחה שחוזה התמיכה יכובד ותמיד תקבלו תמיכה על המוצר שרכשתם (במסגרת זמן האחריות כמובן…), שזה נחמד, רק ש….
  • רוב עובדי התמיכה של החברה הקטנה מפוטרים או משולבים במערך התמיכה הגדול של החברה הגדולה. לקוח רכש ציוד של החברה הקטנה וצריך תמיכה כי הסטורג' מצפצף לו בסגנון הבה-נגילה? אה, תכיר את "פינג פונג התמיכה" – נעביר אותך בין מרכזי תמיכה שונים בעולם, נבקש ממך שתשלח לוגים שלרוב התומכים שלנו אין מושג ירוק מה לעשות עם זה ובקיצור – יש סיכוי לא קטן שתתחיל לתלוש שערות מעצבים (או שתשבור משהו… תלוי בך כמובן). בכל מקרה, התמיכה שתקבל מהחברה הגדולה לעולם לא יהיה כמו התמיכה שתקבל מהחברה הקטנה כי לחברה הקטנה יש מספר לא גדול של לקוחות והם יעשו הכל על מנת שתהיה מרוצה, מה שאומרים שהתומכים יהיו עם יותר ידע טכני לגבי המוצר ואפשר תוך דקות ספורות להוסיף לטיקט מהנדס שמבין עמוק ב"בפנוכו".

זה קורה עם לא מעט חברות גדולות (לא אציין שמות, אין לי כסף לבזבוז על תביעות SLAPP) ולא מעט אנשים אכלו אותה מזה כשהחברה הגדולה החלה למכור ציוד של חברה שנקנתה ולחברה הגדולה אין מושג ירוק לגבי ידע טכני עמוק על אותו מוצר, וגם לא ממש בתמיכה.

אז מה אפשר לעשות בנידון? כמה דברים פשוטים, בכל הדברים – גוגל הוא חברך הטוב, שב וחפש מידע (או שתאציל את זה למישהו):

  • אם אתם חושבים לרכוש סטורג' – ראשית מומלץ לבדוק לגבי המוצר שאתם רוצים לרכוש – האם הוא מוצר שיוצר בעבר ע"י חברה אחרת שנרכשה ע"י אותה חברה גדולה שאתה רוצה לרכוש ממנה. אם כן – עדיף לחפש מוצר אחר.
  • אם כבר רכשתם מוצר מחברה קטנה שנרכשה ע"י החברה הגדולה, תפנו זמן לצוות הטכני ותתנו להם הוראה להתחיל להתעמק ב"בפנוכו" של הסטורג', לא ברמת GUI אלא ברמת CLI. לא צריך לנסות דברים שיזיקו, אבל כדאי שיכירו את הפקודות, קבצי הקונפיגורציה ומי עושה מה.
    • עוד משהו שאתם יכולים לעשות – זה להיעזר בחברים ולרכוש בנק שעות תמיכה מאינטגרטור שמכיר את הסטורג' הזה. אישית אינני נותן שרותים לסטורג' סגורים, אבל מהיכרות עם חברים שנתנו תמיכה לכל מיני חברות ועסקים שיש להם סטורג'ים כאלו – ההשקעה בבנק שעות כזה הצילה חברות לא פעם ולא פעמיים בהשוואה ל"טקס מעבר-בגהינום" של התמיכה בחברה הגדולה. קנו לכם כמה עשרות שעות שיהיה לכם שקט במקרה של תקלות (יהיה לכם עדיין את היתרון שבמקרה ויש תקלת חומרה – החברה הגדולה תשלח נציג שיבוא ויחליף את הציוד התקול).
  • העולם עובר ל-Software Defined Everything, מסטורג' לרשת ודברים נוספים, ולכן מומלץ לשקול בחיוב לקחת פתרון Software Defined Storage. אל תאמינו לי, תשאלו את VMWare, Microsoft, Red Hat, Amazon וחברות מפורסמות אחרות. עם SDS אין לך שום "מסע גהינום" של תמיכה, יועץ/אינטגרטור נותן לך תמיכה ואם אינך מרוצה אפשר להחליף אותו ביועץ/אינטגרטור או חברה שנותנת את אותם שרותים ואם יש תקלת חומרה – החברה שמכרה לך את הברזל תחליף לך את הציוד, כך שזמן ההשבתה מתקצר משמעותית, יש למי לפנות וניתן לקבל בזמן קצר פתרונות.

לסיכום: כל עולם הסטורג' הוא עולם שמשתנה תדיר ורוב הדברים אינם יוצאים בהודעות רשמיות. קחו דוגמא רק מלפני 30 דקות: חברת Kaminario פיטרה מחצית מעובדיה באנגליה בסוף השבוע שעבר. האם זה אומר ש-Kaminario פושטת רגל מחר בבוקר? לא, אבל המכירות כפי הנראה אינן כפי שהחברה קיוותה. זה לא אומר שהלקוחות כבר צריכים להיכנס לפאניקה, אבל צריכים לדעת את הדברים, רק בתור ידיעה (בגלל זה אני מאוד ממליץ לעשות מנוי RSS על אתר The Register, יש להם דסק סטורג' עם המון ידע והם חושפים הרבה דברים לפני שאחרים מפרסמים). אם מחר יתפרסמו דברים על כל חברת סטורג' שהיא אוטוטו בדרך לצרות ויש לכם ציוד שלהם – תדעו כיצד להתמודד עם הדברים.

תגובה אחת בנושא “נקודות שיצרני Storage לא רוצים שתדעו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.