כשבוחרים ספק לשרות VPS

כשאנשים ועסקים מחפשים לעצמם מהיכן לשכור שרת VPS לארח את האתר או האפליקציה/שרות שלהם, במקרים רבים הם מחפשים דרך גוגל, מתייעצים עם חברים/קולגות, מקבלים המלצות, עושים סקר שוק ואז מחליטים..

יש עוד גורם מסוים שעסקים לא לוקחים בחשבון והוא: מה הפוקוס של אותו עסק? מה המיקוד שלו?

אם אתה מנהל עסק או חברה ותיקח חברת יעוץ שתסייע לך ברווחיות העסק, אחד הדברים הראשונים שהם ישאלו אותך זה: לאן העסק שלך פונה? מי בעצם הקהל שלך? האם יש לך מיקוד כזה? האם ההצעות שלך נותנות פתרונות טובים ש"תפורים" עבור אותו פלח לקוחות?

אני יכול לתת דוגמא מהעסק שלנו: אנחנו מתמקדים בשרתי VPS המיועדים לתחום ה-Prosumer  כלומר לשוק שמורכב גם ממקצוענים שמכירים היטב ולעומק מה זה VPS, מה זה שרת וירטואלי, מה ניתן ומה לא ניתן לעשות איתו, איך להגדיר אותו, איך לשנות אותו מכל צד אפשרי, לעשות לו אופטימיזציה ועוד, וגם לאנשים עצמם שמתכנתים, אנשי סיסטם (שיש להם בעבודה שרתים וירטואליים והם מנהלים אותם או שהם מנהלים של המחלקות הללו), אינטגרטורים, בוני אתרים מקצועיים, אנשי QA ועוד. גם האחסון המשותף שלנו שונה מאוד מאחסון אתרים שאחרים נותנים, כי אצלנו שמים דגש יותר על תמיכה של שפות נוספות, כלים (כמו GIT,SVN וכו') לניהול קוד, בקרה, והגבלת המשתמש כדי שלא יוכל "לחנוק" משתמש אחר (כן, גם באחסון משותף). אם מישהו שלא מבין כלל בתחום מגיע אלינו והוא רוצה לאחסן אתר, אנחנו נבקש לסגור את הפרטים הטכניים מול בונה האתרים שלו ולא איתו. אם אין לו בונה אתרים והוא לא מבין כלום בנושא ורוצה להרים בלוג משלו, נשמח להפנות אותו למתחרים, כי זה לא התחום שלנו. אנחנו לא נותנים שרות ל-End Users אבל רוב הספקים הישראלים שנותנים שרותי אחסון אתרים (אחסון משותף) נותנים בשמחה למשתמשי קצה, אז שירוויחו, בשמחה.

זה הפוקוס אצלנו.

ספקים אחרים לא יפרסמו את הפוקוס שלהם כי הפוקוס שלהם מסתכם ב"הכל". רוצה שרת משחקים? קח. רוצה חבילות מוכרנים (ריסלר)? קבל. רוצה לארח פורנו? אין בעיה. הונאת לייקים בפייסבוק? אוקיי. זו כמובן זכותם המלאה לקבל את כולם ולעשות את הפרנסה שלהם מזה.

השאלה היא כמה אתה מחפש את השקט והיציבות, כי יש דברים שיפריעו לשקט ויציבות הזו, דברים כמו שרתי משחקים יכולים לגרום "רעשים" ובעיות ביציבות כי ילדים שלא לוקחים הפסד טוב לפעמים מגיבים בהתקפת שרתים (DDOS). דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא על מה רץ אותו אחסון – האם מדובר במעבדים שמיועדים ל-Desktop או ציוד שרתים אמיתי? יש ספקים ש"חותכים פינות", מה שמתורגם לכך שאם אתה מעוניין ביציבות רצינית, תהיה לך בעיה בגלל שהספק התקמצן לקנות שרת ובמקום זאת לקח מחשב ב-1000 שקל ועל זה רץ האתר שלך.

אז איך יודעים את הנתונים האלו? ספקים לא ירוצו לספר שרוב הפעילות שלהם הם שרתי משחקים לדוגמא, אז במקרים כאלו כדאי לבדוק מי הלקוחות של אותו ספק או שפשוט לשאול: אתם משכירים שרתי משחק? ולפי התשובה אפשר להחליט. לגבי ציוד – זה יותר קל לבדוק: בכל מיני פורומים ספקים שונים מפרסמים חבילות מחוץ לאתר שלהם ולעיתים הם גם מפרסמים מה המפרט הטכני של אותם "שרתים", ואז אפשר לדעת על מה מדובר.

לסיכום: רצוי לפני שסוגרים עיסקה לעשות שיעורי בית. לבדוק ולחקור לגבי אותו ספק האם הוא בכלל מציע שרות שמתאים לך או לא, מה אחרים אומרים עליו, האם יש עליו תלונות, האם לקוחותיו יכולים להעיד עליו וכו' – ורק אז לסגור הסכם.

בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version