VPS בארץ או בחו"ל?

לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים בשרת VPS מתחבטים לעיתים קרובות היכן לשכור אותו. האם מספקים ישראלים או מספקים בחו"ל? לשכירת שרת VPS יש כל מיני נקודות שחשוב לשקול אותן, אולם לא תמיד עניין מיקום שרת ה-VPS נלקח בחשבון בצורה נכונה.

השאלה הראשונה שצריכה להיענות היא: מהיכן מגיעים הגולשים שלך?

אם התשובה היא "הרוב מישראל", אז הבחירה היא יותר קלה: ספקים ישראלים רבים מציעים שרתי VPS במחירים שונים, חלקם מתחרים בכבוד במחירים בחו"ל, תלוי בקונפיגורציה, מערכת ההפעלה, חוזה תמיכה ועוד.

אם התשובה "כל העולם", אז כאן התשובה מהיכן לקחת נהיית קצת יותר מסובכת.

לקוחות רבים (במיוחד סטארט-אפים) אצים רצים לספקים בארה"ב, חותמים חוזה וסוגרים עניין, אולם זוהי טעות נפוצה מכיוון שהמידע על רוחב פס קיים אינו נכון אצל אותם לקוחות. בארצות הברית אין את רוחב הפס הכי גדול לשרות גולשים מכל העולם.

לאירופה יש, ויש ספקים שיכולים להציע זאת… (אההממ… גם אנחנו)

באירופה, האיחוד האירופאי וגופים שונים השקיעו הון עתק בחיבורי אינטרנט של מאות טרהביט באיחוד עצמו ומחוצה לו, ואת זה רבים מחברות הסטארט-אפ (לדוגמא) לא יודעים. מי כן יודע? 2 תעשיות שצורכות המון רוחב פס: פורנו ומשחקי ההימורים. נכון, בארה"ב יש איסור על הפעלת קזינו און-ליין משרתים בארה"ב, אולם גם לפני כן, רוב התעשיה עצמה הקימה את השרתים שלה באירופה.

רוחב הפס האירופאי מאפשר להעביר קבצים גדולים במהירות של עשרות ומאות מגהביט גם בלי לשלם אלפי יורו נוספים מדי חודש. לעומת זאת, קחו שרת VPS ממוצע בארה"ב ותנסו לזרוק קבצים של ג'יגות מארה"ב לאירופה, תוך שניות ספורות תראו את המהירות… או חוסר מהירות. הסיבה לכך? ספקים רבים בארה"ב מפעילים QoS ברמת הראוטר שמאיט את קצב העברת הנתונים. לא מאיטים כמו בישראל, אבל יש האטה, אפשר לראות זאת באמזון, Rackspace, Softlayer ועוד.

נכון להיום, אין פתרון מסויים של בחירת שרת VPS אצל ספק מיבשת מסוימת על מנת לתת שרות מהיר ואמין לכל הגולשים מהעולם. לשם כך יש צורך להשתמש ב-CDN אבל CDN אינו עניין זול (במיוחד אם יש לך הרבה מידע להעביר לכל גולש) ולכן יש צורך בבחירה של ספק שרתי VPS שיתן מהירות גבוהה גם לגולשים מאירופה, גם ארה"ב וגם למזרח ואולי לכאן, לישראל.

חשוב מאוד: לא להאמין להבטחות סרק. לפני שמתחייבים או מחליטים על ספק, כדאי לבצע את הנסיון הבא: פתחו לכם שרת VPS אצל ספק ענן כמו אמזון (החבילה הכי קטנה תספיק) באזורים שונים, לדוגמא בארה"ב, ובקשו מהספק שאתם מעוניינים בשירותיו לינק לקובץ גדול להורדת מבחן. בשרת שפתחתם, בצעו פקודת wget לאותו קובץ ותראו מה המהירות שאתם מקבלים. המהירות מספקת? נסו באזור אחר לבצע wget לאותו לינק ובדקו מהירות. המהירות גם שם מספקת? אפשר לסגור עיסקה (מומלץ למחוק את המכונות שהקמתם אחרת תחוייבו על כך כספים נוספים). המהירות מגיעה בקושי לחצי מגהביט? חפשו ספק אחר.

בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version