שרת VPS – האם גוגל עוזר למצוא כזה?

Print Friendly, PDF & Email

כשלקוחות מחפשים שרת וירטואלי VPS לשכור לעצמם או לעסק, בד"כ אחד המקומות הראשונים שהם יחפשו בו הוא גוגל. מכיוון שאצל רוב הגולשים הקשה של הכתובת google.co.il ו-google.com מגיעה לאותו מקום (גוגל ישראל בשפה העברית), החלטתי להציג את עשרת התוצאות הראשונות ולהראות שגוגל .. קצת מפספס בחיפוש (במקרה שלי גוגל מוגדר להיות מוצג באנגלית).

למי שמעוניין לבצע את החיפוש: פתח מצב Private Mode בפיירפוקס (או Incognito בכרום) וחפש בגוגל את המושג: שרתי VPS.

בהתחשב בכך שגוגל בימים האחרונים מבצעים שינויים (כמעט כל הספקים זזו למטה או למעלה בכמה מקומות), התוצאות לרגע זה נראות כמו בתמונה הבאה:

(המספרים שאתם רואים מצד שמאל הן תודות לתוסף Sorezki SEO Plus)

אז מה יש לנו בעשיריה הפותחת?

  • התוצאות באדום בהיר (1,2,7,8) מביאות את הגולש לאתר אינטרספייס, ושם מוכרים VPS עם Virtuozzo, הטכנולוגיה הכי גרועה שיש לוירטואליזציה. ישנה, בעייתית והמשתמש לא יכול לעדכן כמעט כלום.
  • התוצאות בסגול בהיר (3,6) מביאות לאותו מקום (VPS4U), אתר שגם המחירים וגם האתר עצמו לא עודכנו עוד משנת 2009 וניכר כי לא מדובר בספק שרותי VPS אלא בבונה אתרים ש"על הדרך" גם מוכר VPS.
  • עם מה נשארנו? תוצאות מס' 4,5,9,10 – ספקי שרתי VPS.

כלומר התוצאות של גוגל פשוט מתעדכנות מאוד לאט או לא מתעדכנות. מדוע אתרים משנת 2009 שלא שונו מאז נמצאות בעשיריה הפותחת? הרי קמו מאז עוד ספקי שרתי VPS, עדכנו את הדפים שלהם והם מבצעים קידום אתרים, אך גוגל ישראל פשוט לא משקף נכון את המציאות.

חיפושים קרובים (כמו רק המילה VPS ובחירת אפשרות קבלת תוצאות מישראל) גם מביאה לעשיריה הראשונה תוצאות לא מעודכנות, כמו האתר של hostdime שכבר סגרו בישראל והמילה VPS כלל לא מופיעה באתר. היכן ספקים כמו Evolution, RAID, securehost, טריפל סי ואחרים? הם בעמוד השני והשלישי, ולא חשוב כמה הספקים ישקיעו, גוגל (בישראל) נותן עדיפות ל-ותק, לא לתוכן.

זה לא שגוגל לא מתעדכנת. אם תלחצו מימין על תוצאות מהשעה האחרונה, 24 שעות אחרונות או זמנים אחרים, תוכלו בהחלט למצוא תוצאות מעודכנות, אבל בתוצאות הרגילות, גוגל בהחלט מעדיף להציג את האתרים הותיקים גם על חשבון אתרים פחות ותיקים ויותר מעודכנים (לדוגמא: פורומים על שרתי VPS, פורום hosts נמצא הכי "קרוב" .. בעמוד הרביעי).

מסקנה: אם אתה מחפש מגוון יותר גדול של ספקים עם מגוון הצעות, כנס גם לעמוד השני והשלישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.