כשמחפשים פרילאנסר לפרויקט

אני רוצה להתחיל בתיאור סיטואציה שראיתי לא פעם: חברה מעוניינת להטמיע פתרון טכנולוגי שישפיע על מספר צוותים בחברה. לחברה אין את הידע העמוק בנושא ולכן היא מחפשת פרילאנסר שיבצע את הכל: תכנון, הקמת PoC ולאחר האישור המרה לסביבה החדשה, עוד טסטים ולסיום הדרכת הצוותים במערכת החדשה ואיך הם אמורים להשתמש בזה יום יום.

מכיוון שלחברה אין אדם כזה, היא פונה לחברת ההשמה שאיתה היא עובדת, ומכיוון שרוב חברות ההשמה בארץ עובדות יותר עם שכירים מאשר פרילאנסרים, הם במקרים רבים גם לא מוצאים פרילאנסרים, אז אותה חברת השמה פונה לחברה אחרת אם יש להם פרילאנסר לעשות את העבודה או שהן פונות לאתרים או רשתות חברתיות לחפש.

ואז מתחיל פה "קצר": פרילאנסר, בניגוד לשכיר, רוצה לדעת כמה שיותר פרטים טכניים על הפרויקט הדרוש: איזו פלטפורמה, מה יש כרגע, לאן הם רוצים לעבור, מה הם מחפשים בתוצאה הסופית וכו'. אותה חברה צד ג' שמצאה פרילאנסר, לא יכולה לאמר לפרילאנסר "צור קשר עם רועי בטלפון 123456789 כדי לקבל פרטים טכניים" כי הן חוששות שאותו פרילאנסר פשוט יעקוף אותן והן לא תקבלנה עמלת תיווך, אז הם מעבירים את הפרטים של הפרילאנסר לאותה חברת השמה, אותה חברת השמה מעבירה את הפרטים למחלקת כ"א בחברה הדורשת ומחלקת כ"א מבקשת מהאחראי הטכני ליצור קשר עם הפרילאנסר.

מה לעשות שאנשים טכניים בחברות ברוב הזמן הם אנשים עסקים ולא תמיד יכולים ליצור קשר עם הפרילאנסר באותו הזמן? אם אותו איש טכני ישכח מהמייל עם הפרטים והצורך ליצור שיחה – לא תהיה שום דרך לפרילאנסר ליצור קשר עם אותו איש טכני, והאופציה היחידה של אותו פרילאנסר היא שוב ליצור קשר עם אותה חברה צד ג' שתזכיר ל-HR בחברת ההשמה, שתזכיר לכ"א באותה חברה, שתזכיר לאיש הטכני ליצור קשר, וכל התהליך הזה נופל "בין הכסאות" במקרים רבים. לי אישית ידוע לפחות על 3 חברות שפרוייקטים שהם רוצים לבצע תקועים בדיוק בגלל הדברים הללו.

מטבע הדברים, אף אחד לא רוצה את העבודה של מחלקת כ"א בשביל למצוא פרויקטור/פרילאנסר. כמות קו"ח זבל שמקבלים יכולה לשגע.

אז מה ניתן לעשות? כל עוד מדובר במציאת פרילאנסר, אפשר לבצע כמה דברים:

  1. מומלץ שהאחראי באותה מחלקה יפרסם באתרים המיועדים לפרילאנסרים מודעת "דרושים" עם מפרט כמה שיותר טכני (כן, גם מפרט טכני מורכב). לינקים – בסוף פוסט זה.
  2. מומלץ גם לפרסם ברשתות החברתיות (לינקדין, פייסבוק) בפורומים שונים
  3. לדרוש מהפונים התייחסות ספציפית לפרויקט בטקסט מקדים
  4. אפשר גם לשאול אנשים שונים על פרילאנסרים. לפעמים שיחת טלפון למכר שמכיר הרבה אנשים יכולה לחסוך המון כאב ראש במציאת פרילאנסר.

לאחר קבלת מענה מגורמים פונים, אפשר לסנן את התוכן המתקבל ולהתייחס קודם כל לאלו שהפגינו ידע והיו להם שאלות קונקרטיות בקשר לפרויקט. מומלץ להתעלם מאלו ששלחו רק קו"ח מבלי להתייחס לטקסט שהאחראי כתב או לאלו שהציעו (באתרי פרילאנסרים שונים) מחירים של 1 ש"ח שמחפשים רק להכניס רגל, גם אם אין לפונה ידע טכני בנושא הפרויקט וכמו כן מומלץ להתעלם מטקסטים כוללניים.

לאחר הסינון, האחראי יצור קשר עם הפרילאנסרים ואם נמצא מישהו מתאים, אפשר להפנות אותו לדרג הניהולי שיסגור איתו הסכם, תשלום, מועד תשלום וכו'. בזמן השיחה, מומלץ לבדוק את הדברים הבאים:

  • מה הנסיון שיש לפרילאנסר בתכל'ס לגבי אותו פרויקט?
  • ממליצים שאצלם בוצעה העבודה הזו (לא ממליצים כלליים שהפרילאנסר עבד איתם בעבר)
  • לשאול שאלות טכניות מורכבות, כך שמי שאין לו נסיון אמיתי בתחום – לא יוכל לענות.

היתרון הגדול בדרך הזו שאין צורך לעבור על ערימות מסמכים של קו"ח שלא מתאימים כלל, כמות הפונים בד"כ אינה כה גדולה (ככל שהפרויקט מתקדם ו/או מורכב, כמות הפונים תיקטן) וניתן גם לסגור עם פרילאנסר/פרויקטור על מחיר מוסכם מבלי לשלם תקורות ועמלות נוספות לכל מיני חברות "שדכניות" שבמקרים רבים רק מייקרים את עלות ביצוע הפרויקט. תלוי כמובן בחברה ובנהלים שלה. אם החברה נוהגת להעסיק גם במקרים של פרויקטים דרך חברה חיצונית – מומלץ ליצור קשר בין החברה החיצונית לפרילאנסר ולא לחכות שפקידה בכ"א תעשה זאת (במידה והפרויקט דחוף).

קישורים:

  1. XPLACE – אחד האתרים הגדולים בארץ למצוא פרילאנסרים ולפרסם פרויקטים (אגב, פרסום הפרויקט הוא בחינם) – מאוד פופולרי
  2. Freelancerim – עוד אתר בתחום בארץ
  3. vlancer
  4. Find a freelancer
  5. פורום "הייטק פרילאנסרים" בפייסבוק

ולסיום: כותב שורות אלו ישמח מאוד "לשדך" בין פרילאנסרים ראוים לבין חברות שמחפשות פרילאנס. אם אתם מחפשים אחד, שלחו את בקשתכם (עם פירוט טכני ועם פרטי יצירת קשר) למייל: hetz@hetz.biz ואם אני מכיר מישהו מתאים אז אשמח "לשדך" ביניכם (ללא עמלות כלשהן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version