כשצריכים לבחור Storage לסטודיו

יצא לי לאחרונה לראות כמה קליפים על בתי סטודיו שבחרו לעצמם סטורג' (אמצעי אחסון גדול) לקליפים שהם יוצרים ועורכים. הנה לדוגמא וידאו אחד כזה:

אותה חברה החליטה לעבור ל-NAS אחר ובאותה הזדמנות לעבור לחיבור 10 ג'יגהביט לכל מכונות הדסקטופ.

הכל טוב ויפה ואני באמת מאחל לחברה בהצלחה – אך לצערי זו בדיוק הבעיה שחברות רבות לא מכירות את התחום וההחלטות שנעשות – לצערי הם שגויות.

נתחיל עם משהו פשוט: אם העובדים בחברה מעתיקים מה-NAS את קבצי הוידאו אל המכונות שלהם, מרנדרים במכונות שלהם על הדיסקים המקומיים שלהם ורק בסוף מעתיקים בחזרה אל ה-NAS, אז כן, כל פתרון NAS יכול להתאים לחברה בהתאם לתקציב שלהם מכיוון שעל ה-NAS אין ממש עומס (כל עוד מדובר בכמות קטנה של עורכים – 3-8 בערך).

אבל כשרוצים לערוך את הקבצים ישירות מה-NAS ללא העתקה (כמו שאותו סטודיו בוידאו רוצה לבצע), זו לא השיטה לבחור NAS.

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא בעצם את החומר שאנחנו הולכים לערוך וליתר דיוק – בכמה מגהביט מוקלט הוידאו. יש הבדל עצום בין וידאו שמוקלט ממכשיר טלפון סיני, מאייפון או גלקסי – לבין מצלמות DSLR מקצועיות, מצלמות וידאו מקצועיות (כמו Sony) ומצלמות RED בדחיסה נמוכה. המצלמות הפשוטות בטלפון מקליטות ב-10-20 מגהביט ואילו RED יכולות להגיע בערך ל-300 מגהבייט לשניה ואני מאמין שיש מצלמות שמקליטות במגהביט יותר גבוה.

אם ניקח את אותו NAS וננסה לערוך ממנו קבצים שהוקלטו מ-RED ב-300 מגהבייט (לא מגהביט) לשניה (שוב, מבלי להעתיק את הקבצים מה-NAS אל מכונה מקומית), מהר מאוד נמצא שדברים יזוזו מאוד לאט בתוכנת העריכה (בין אם מדובר בפרמייר, AVID, דה וינצ'י ואחרים) הואיל ותוכנות העריכה יוצרות קבצים רבים נוספים (זמניים וקבועים) וה-NAS שרואים בוידאו פשוט לא מסוגל לספק את הנתונים במהירות הזו.

כלל האצבע הוא: ככל שהמגהביט בהקלטה יותר גבוה, ויש יותר אנשים שצריכים לעבוד במקביל על הפרויקטים – הציוד ל-NAS יהיה יותר יקר (כמה יותר יקר? כל דיסק NVME SSD לעומסים כאלו עולה בין 1000-1500$) ולכן יש צורך לבדוק פר מקרה מה החומרים, לאן גודלים, כמה עורכים יש, האם יש עבודה במקביל ועוד ועוד. קניה של NAS ספציפי רק כי יש כזה לשכן ממול – לעניות דעתי, אינה החלטה חכמה.

ובנוגע לרשת שהחבר'ה ב-FStoppers הקימו, לו היו החברים קוראים את הסטנדרט בגירסה הקצרה, הם היו מוצאים שהכבלים שהם רכשו, ולא חשוב מאיזה פירמה – לא יתנו תמיד 10 ג'יגהביט הואיל ו-CAT7 מספק 10 ג'יגהביט עד אורך 100 מטר, לא 200. בשביל 200 מטר יש צורך להשקיע בכבלים CAT 7A או ברכישת כבלים מוקשחים (כאלו שמכניסים בקירות).

2 תגובות בנושא “כשצריכים לבחור Storage לסטודיו”

    1. עם שרות VDI לא תקבל ביצועים רציניים (מנסיון) מה גם שפרמייר ואפטר עושים עם זה בעיות בעבודות מורכבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version