על Spectre/Meltdown ועל יצרניות סטורג'

הערה: הפוסט הבא נכתב כטור דעה אישית בלבד ואינו בא "לתקוף מתחרים"

כולנו שמענו על הצרות עם Meltdown ו-Spectre. בחברות מסויימות מיהרו להטמיע עדכוני BIOS/UEFI רק כדי לראות מערכות שבאופן רנדומלי מבצעות Cold Reboot ללא השארת עקבות והצהרות מצד היצרנים לא להתקין את העדכונים האחרונים ואם הם הותקנו – יש לבצע Rollback.

אבל חברות יצרניות Storage לעומת זאת, מעדיפות בכל מה שקשור לפתרון אכסון חומרתי (קופסאות פיזיות כמו FAS ואחרים מיצרנים שונים) להכריז כי "אצלנו הפירצה הזו לא רלוונטית ואין מה לתקן/לעדכן". קחו לדוגמא את דף הסטטוס של NetApp. יש לך Storage חומרה? אתה מוגן. יש לך פתרון Storage שרץ על פתרון ויורטואליזציה? לך ליצרן פתרון וירטואליזציה. אותם תשובות פחות או יותר תמצאו אצל כל יצרני ה-Storage, מבוססי חומרה או תוכנה.

תסלחו לי, אבל מדובר לדעתי האישית בחתיכת בולש*ט!

אני רוצה להפנות את תשומת לבכם למכשיר שאולי אתם מחזיקים כרגע ביד, או שנמצא על שולחנכם או בכיסכם: הסמארטפון שלכם. לא חשוב אם יש לכם אייפון או מכשיר מבוסס אנדרואיד של יצרן גדול וידוע. המכשיר שלכם יודע לבצע Boot והרצת דברים חתומים ומאושרים בלבד. במכשירי אנדרואיד של יצרנים כמו סמסונג, גוגל, LG, מוטורולה לדוגמא, אם תרצה לפרוץ את המכשיר ולשים לו ROM אחר, לא תוכל לעשות זאת אלא רק אם תבצע unlock למכשיר וברגע שתבצע – כל הנתונים האישיים שלך ימחקו מהמכשיר כולל שירים ווידאו שרכשת. באייפון אין בכלל אפשרות כזו. במידה ותנסה להתקין באנדרואיד תוכנה חיצונית שהורדת כקובץ APK, המכשיר לא יתן לך לעשות זאת אלא אם תלך להגדרות ותאפשר לו התקנה ממקורות חיצוניים (ואז תקבל חלונית אזהרה). באייפון זה יותר הדוק בכך שאינך יכול להתקין תוכנות חיצוניות שלא מהחנות ותצטרך לבצע jailbreak ולהתקין מס' תוכנות נוספות כדי לפרוץ את המכשיר. אך כמו שכולנו יודעים, גם לאנדרואיד וגם לאייפון היו (ויש) נוזקות, פריצות ועוד דברים אחרים, לא חשוב כמה המכשיר סגור, עדיין ניתן לפרוץ אותו כולל במערכות הפעלה החדשות וגם לאחר עדכונים, תמיד מישהו ימצא דרך לפרוץ.

עכשיו נחזור לעולם ה-Storage. גם כאן, לא חשוב מה החברות יעשו בכדי לא לאפשר להריץ קוד חיצוני, תמיד תהיה דרך לפרוץ אל קופסת האחסון. זה יכול להיות דרך ממשק ה-WEB לדוגמא ואם הפורץ מספיק מתוחכם, הוא יעלה קובץ מקומפל סטטי (כלומר שלא תלוי בספריות הבינאריות שנמצאות בקופסת האחסון) שנותן לו shell לדוגמא.

כיום, מה שבד"כ רואים בפריצות למערכות, זה שמנסים לפרוץ אל השרתים ומכיוון שלשרתים אין גישה לכל מה שנמצא על ה-Storage, אפשר לגשת דרך השרת רק לחלק מהמידע. עכשיו תנסו לחשוב על פורצים מתוחכמים וממומנים. תחשבו על חברות מתחרות שיש ברשותן מאות מילונים/מיליארדי דולרים, תחשבו על מדינות כמו סין ורוסיה שמחזיקות צבא של פורצים ושהן מעוניינות במידע שלך. גם באותם גופים קוראים חדשות והם קוראים שיצרניות ה-Storage מתחמקות והן לא הולכות לבצע עדכוני Meltdown/Spectre. עכשיו אותם פורצים פשוט צריכים לשנות אסטרטגיה: עכשיו הם צריכים בעצם לפרוץ לתחנת עבודה שמריצה Windows או מק או לינוקס ומשם לפרוץ לממשק ווב או לקונסולה (CLI) של ה-Storage, להעלות משהו כמו busybox ואז להשתמש ב-חורים Spectre/Meltdown כדי לקבל מידע סודי/פנימי/חסוי. (הנה משהו שאולי יכול לעזור לכם: בדקו אם יש לכם ACL שנותן גישה לממשק רק למכונות מסויימות בחברה).

מדוע החברות Storage עושות זאת? אני יכול רק לנחש: אם הם יתקינו את הטלאים נגד Spectre/Meltdown – תהיה ללקוחות הנחתה רצינית מאוד בביצועים. כמה? אני יכול להמר בסביבות ה-5-40% תלוי כמובן כמה ה-Storage חדש או ישן. את הלקוחות לא יעניין שהחור קשור למעבדים של אינטל, הם יפנו אצבע מאשימה ליצרני ה-Storage ויצרניות ה-Storage יצטרכו להחליף לוח עם כמעט כל החומרה (למעט כרטיסים וספקי כח..) והמחיר לדבר כזה הוא אסטרונומי מבחינתם.

לסיכום: האם הטיעון של יצרני ה-Storage יחזיק משהו? אני בספק. לחברה הראשונה שיפרצו ותהיה הוכחה שהפורצים חדרו דרך הממשקים והשתמשו ב-Spectre/Meltdown, תהיה לדעתי גל תביעות נגד היצרנים. תזכרו: כלקוחות, ממש לא מעניין אתכם איזה מעבדים ואיזה ציוד נמצא על לוח האם של ה-Storage, אתם רוצים ביצועים נטו, וגם אם יהיה שם מעבדים של ARM זה לא ממש יעניין אתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version