שיטת שידור חדשה מיוטיוב

Print Friendly, PDF & Email

מדי פעם אני מקבל שיחות טלפון מכל מיני גופים המעוניינים לשדר שידור חי לקהל (בד"כ הפניות מגיעות מאלו המעוניינים לשדר שידור תורה מהרב שלהם אל קהל המפוזר בארץ ובחו"ל). כולם רוצים את האיכות הכי טובה של שידור, עם מספר מצלמות ומיקרופונים, עם Latency נמוך, שזה יפעל גם על מכשירים סלולריים כשרים ושלל דרישות נוספות.

בד"כ כשאני שולח הצעת מחיר להקים פרויקט כזה (מה לעשות, מיקסרים וציוד נוסף עולים לא מעט) – לא ממש חוזרים אליי או שחוזרים עם טענות שהמחיר יקר.

כיום אפשר עם תוכנות מסחריות כמו VMIX לארגן שידור טוב שיראה אצל כולם (כל עוד ספק האינטרנט מאפשר קבלת וידאו מיוטיוב, למיטב ידיעתי שרות האינטרנט ה"כשר" לא ממש מאפשר זאת) עם יוטיוב. ישנה גם האפשרות החינמית של שימוש בתוכנת OBS כדי לבצע קידוד והזרמה אל יוטיוב או אל שרותי וידאו אחרים אך הדבר קצת יותר מורכב להקמה ושימוש.

אז מה עושה מישהו שרוצה לשדר וידאו עכשיו ואין לו תקציב? ובכן, יוטיוב הוציאה פונקציה חדשה שנקראת Go Live והיא זמינה מעתה לכולם. עם הפונקציה הזו כל מה שצריך זה מחשב נייד עם מצלמת Webcam טובה (כמו Logitech C920 ומעלה), מיקרופון עם חיבור USB שישב מול מגיש השידור .. וזהו.

מעתה כל מה שצריך לעשות זה להיכנס ליוטיוב, לוודא שאתם מחוברים בשם המשתמש שלכם, ללחוץ על הפתור הוידאו עם ה-+ ולבחור Go Live (הדפדפן כרגע צריך להיות כרום). בחרו את המצלמה, המיקרופון, תנו כותרת, צלמו את עצמכם או העלו תמונת Preview ו.. אתם בשידור, בלי להפעיל שום תוכנה צד ג' ואפשר לעשות זאת מכל מחשב, וגם לשדר מהשטח (כל עוד יש לכם חיבור סלולרי טוב עם חבילת DATA רצינית).

לאלו שרוצים לשדר עם מצלמות יותר רציניות, אז אפשר להשתמש בציוד USB של Elgato או אם מדובר במחשב דסקטופ, אז כרטיס Black Magic יעזור. כל מה שצריך לעשות זה לחבר את המצלמה המקצועית דרך חיבור ה-HDMI שלה אל הכרטיס, ולבחור את ה-Elgato או ה-Black Magic כמקור וידאו ואת המיקרופון המקצועי כמקור אודיו – ולשדר.

לסיכום: רוצים לשדר וידאו? דאגו ל-Web Cam טוב. רוצים לשדר וידאו באיכות מעולה? דאגו לכרטיס לכידה טוב, מיקרופון מקצועי עם חיבור USB (כמו YETI לדוגמא) – כנסו לאתר של יוטיוב ותתחילו לשדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.