כשצריכים סטורג' סופר מהיר (חלק שני)

בפוסט הקודם הסברתי מעט מהו סטורג' סופר מהיר. למעוניינים בגירסה המקוצרת: סטורג' כזה עובד כ-NVMEoF (כלומר NVME over Fiber אם כי הוא כמובן יכול לעבוד גם על Ethernet בלי שום בעיה, אבל תצטרכו תקשורת במהירות של 40/50/100 ג'יגה – תלוי בכמויות שרתים, חיבוריות וכו') והוא בעצם נותן לנו ביצועים של דיסקים SSD NVME מקומיים עם Latency מאוד נמוך (בסביבות ה-20 מיקרו-שניות). מערכי AFA רגילים יכולים תיאורתית לתת NVMEoF אך ה-Latency יהיה בערך פי 10-20 יותר גבוה. בדרך כלל, רוב החברות שרוצות לרכוש AFA לא ממש יצטרכו NVMEoF למעט אותן חברות שמחפשות את ביצועי הדיסקים הכי גבוהים שניתן לקבל, חברות כמו High Frequency Trading, Fast Analysis, מערכי VDI ענקיים (מעל 5000 עם ביצועים מאוד גבוהים), AI/ML כשהביצועים המבוקשים חייבים לכלול Latency סופר נמוך כדי להתמודד עם כמות עצומה של DATA ל-Training, מערכות BIG DATA ענקיות, וכמובן – אלו שרוצים את ה-Top שב-Top (לא תמיד בגלל סיבות טכניות.. יש לא מעט חברות שרכשו פתרון שהוא פי 10 גדול מהצרכים שלהם מהסיבה הפשוטה … שיש תקציב).

על מנת לקבל את אותם ביצועים סופר מהירים, ברוב המקרים ישתמשו ב-XPoint של אינטל או Z-NAND של סמסונג. במקרים אחרים (כמו עם מערכות של E8) יהיה NAND אך ישולב בו Cache אימתני ועוד כמה דברים על מנת לתת את אותו Latency.

וכאן כמובן מגיעה שאלת המיליון דולר: אוקיי, החברה/הבנק/הביטוח/ארגון כלשהו רוצה לבדוק אפשרות רכישה של מערכת כזו. הם מוכנים לבצע את שינויי התשתית שצריך, והם יודעים פחות או יותר, בהערכה גסה את גודל הסטורג' שהם רוצים ל-3-5 שנים הבאות. איזה מוצר ואיזה דגם לרכוש?

אני לא אציין כאן שמות חברות ודגמים מכיוון שכל דגם טוב לתחום מסוים ועל כך תיכף ארחיב, אבל יש 2 דברים שהייתי ממליץ לעשות:

  • לא לקחת ברצינות את ההמלצות של חברות היעוץ הגדולות. הן מעולות בלדעת כמה מערכות נמכרו, מי הוציאה מוצרים חדשים, "פופולריות" של מוצרים ודגמים ואפילו טרנדים – אבל נסיון ב-Hands on – זעום אם קיים בכלל. בסגמנט הנישתי הזה לא רוכשים רק בגלל שהמתחרים או איזה בנק קנה מערכות כאלו, אלא הולכים לפי ביצועים בשטח.
  • ניירות שיווק של היצרניות או יבואנים או ריסלרים או אינטגרטורים – המטרה של הניירות השיווקיים היא "לייפות" את המציאות ולהראות כמה שיותר תוצאות מחמיאות. לא תמיד מספרים לך את כל האמת ולא תמיד שווה להשקיע סכומים נוספים רק כדי להגיע לאותן תוצאות.

בעולם אוטופי, חברה גדולה היתה יכולה לבקש מיצרנים שונים מערכת סטורג' קטנה לשם הרצת בדיקות ובדיקת ביצועים שיבוצעו בתוך החברה. בעולם המציאות, אני יכול לאמר מנסיון אישי שכשאני פניתי ליבואנים רבים וביקשתי להשאיל מערכת לשם בדיקת ביצועים, נעניתי בסירוב, גם כשהצעתי לתת ערבויות על אותן מערכות. המקסימום שקיבלתי היה "תבוא ותנסה פה", ולך תסביר ליבואן שאני רוצה להתקין זמנית את המערכת אצל הלקוח ולנסות עם התשתיות שלו ועם האפליקציות שלו כדי לקבל מספרים אמיתיים.

לכן, כדי לקבל את המספרים הטובים, אנחנו צריכים גוף שהוא מוכר עולמית, יש לו גישה לכל הציודים והוא עורך בדיקות עם הציודים ומפרסם מספרים ללא כל מיני "טובות" והשפעות. יש גוף כזה שנקרא STAC Research שחברים בו יותר מ-300 חברות והוא מפרסם Benchmarks על ציודים שונים בכל התחומים ומי שאינו מכיר את הגוף, מוזמן לקרוא את המאמר הזה באתר The Register. כך לדוגמא נראה גרף טיפוסי בדו"ח:

כמו שאתם יכולים לראות, בדוגמא הזו המערכות של E8 בועטות ב-XPoint ו-Z-SSD. אז מה, ליצור קשר עם המפיץ של E8 ולרכוש? לא, יש צורך לראות את הדוח"ות לגבי אותו תחום שאתם צריכים אליו את הסטורג' המהיר, ולקחת לא רק את התוצאה הראשונה שמשביעה רצון, אלא גם את השניה והשלישית. (אגב, חלק מהדוח"ות הוא בחינם תמורת הרשמה, השאר בתשלום בלבד).

מדוע? ובכן – רכישת סטורג' זה רק חלק אחד מהפתרון. שינויי התשתית כמו מתגים, כרטיסי רשת, כבלים, לימוד המערכת, העברת החומרים, מציאת ויישום פתרונות לפלטפורמות השונות ועוד, וכל זה עולה המון והחישוב הכולל של המערכת צריך להיות לא רק המערכת, אלא גם כל מה שציינתי לעיל. לכן יכול להיות שהמערכת שהשיגה תוצאה ראשונה תהיה במחיר גבוה מדי אם כוללים את כל שאר העלויות, ויכול להיות שהמערכת שהשיגה מקום שני או שלישי תתאים למסגרת התקציב.

יש כמובן עוד חלקים שצריך לבדוק בעת השיחה עם איש הטכני בצוות ה-Pre Sale (תקוו שהוא מכיר מקצועית טוב את הנושא ולא מישהו שלמד אותו אתמול בלילה מגוגל. ישבתי לא מעט פעמים בצד של הלקוח והאיש הטכני בצוות ה-Pre-sale הפגין ידע .. מביך) – תמיכה בפלטפורמות שלכם, תמיכה בגדילת כמות האחסון, תאימות אחורה, פונקציונאליות פופולרית ועוד.

לסיכום: עם כניסת ה-NVMEoF לשוק ועם חדירת הנושא לתודעה של מנמר"ים/CTO, יהיו המון הצעות בשוק. חלקן הצעות שפשוט לא שוות (הייתי מציין שם של מערכת מסויימת אבל אני מעדיף שלא. בואו נאמר שדיסקים SSD ב-1000 שקל נתנו ביצועים יותר טובים…). בפרויקט כזה כדאי לקחת את הזמן ולא לסמוך על מילה של מאן דהוא שהמערכת "מצויינת" אלא לבדוק דרך גורמים בלתי תלויים ולא להאמין כל כך לחומרי השיווק (תסתכלו בכוכביות ובטקסט הקטן למטה). חשוב להוסיף את כל מחיר שדרוג התשתית והעברת התכנים וחשוב גם לקחת בחשבון לוח זמנים ריאלי כדי להטמיע את המערכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version