בקרוב: Azure בישראל – עם קצת יותר פרטים

Print Friendly, PDF & Email

מיקרוסופט הכריזה היום על כך שהם מקימים בארץ … Data Center, אם להאמין למאמרים שהתפרסמו ב-Geek Time. ב-The Marker כתבו נכונה שמיקרוסופט הולכים להקים בעצם Region, אבל גם הם נפלו בהסברה וכתבו "..חוות שרתים מקומית שתשמש את תשתית הענן שלה". אני יכול להמשיך, אבל אני חושב שהפואנטה ברורה…

אז עבדכם הנאמן החליט ליצור קשר עם כמה אנשים בכירים במיקרוסופט ישראל, וגם אצל כל מיני "אחרים" כדי לקבל תמונה קצת יותר מפורטת ולהביא את המידע הנכון והעדכני.

אז כן, מיקרוסופט אכן מקימה Region. מה קרה שמיקרוסופט מכריזה עכשיו ולא לוקחת את הזמן ומודיעה בעתיד? חכו עוד קצת ותראו….

ה-Region שיוקם בישראל אינו מורכב מחוות שרתים אחת. ולמיטב ידיעתי, מיקרוסופט לא הולכת לזרוק כמה מאות/אלפי שרתים אצל בזק או סלקום ולהכריז "Region חדש!". בעסה לכל מיני ספקים בארץ, אז לא..

מה שמיקרוסופט כן הולכים לעשות, זה בעצם להקים שלוש חוות שרתים, מה שנקרא בעגה המקצועית AZ (כלומר: Availability Zones), והם אינם נמצאים בבניין אחד אלא בשלושה בניינים נפרדים, רשתות נפרדות, שרתים נפרדים וכו', כך שאם אחד (או שניים?) נופלים – השלישי ממשיך לפעול.

מבחינת חשמל – סביר להניח שיהיה לכם חיבור לחברת החשמל, אבל הם מתכוונים בעיקר להשתמש במקורות אנרגיות חלופיות (סולאר, רוח, אולי גז?) כפי שהתווה לאחרונה מנכ"ל מיקרוסופט – סאטיה נדאלה. מיקרוסופט כמובן לא מציינים היכן החוות יוקמו, אבל אפשר לנחש…

מכאן נעבור לחלק שמיקרוסופט לא תסכים לעולם לאשר או להכחיש (והאמת – לא דיברתי איתם על כך ישירות). מיקרוסופט יהיו בין הספקים הראשונים שיכניסו כאן את הדורות החדשים מבחינת תשתית מבוססת OCP מהדור האחרון, שימוש במעבדים של AMD EPYC (בדגמים שאי אפשר לרכוש, כמו 7H12), שימוש ב-CXL, טכנולוגיות מיתוג חדש בין ציוד למעבדים ועוד ועוד – בקיצור, אם השמועות שקיבלתי נכונות, הטכנולוגיה שתנחת כאן בארץ תהיה מה"מילה האחרונה".

בכל הקשור Azure 365 (כלומר Azure עם אינטרגציה ל-Office 365) – זה יגיע אחר כך. מתי? שאלה טובה.

אז מה? לרוץ ולהזמין את נציגי מיקרוסופט לארוחות עסקיות? לא כל כך מהר. אם אתם מראש תכננתם לעבור מעבודה On Prem ל-Azure, אז יכול להיות שכדאי, אם כי אני לא בטוח שהמחירונים כבר מוכנים. לאלו שאוהבים קצת יותר לבדוק מה קורה אצל ספקים אחרים לפני שמחליטים – הייתי ממליץ להמתין שכל הספקים יכריזו רשמית (לא יקח עוד הרבה זמן) ואז לשוחח עם כולם – ולהחליט. ברגע שכולם יכריזו ויהיו יותר פרטים חשופים, אשמח לפרסם טבלת השוואה קצרה בין המתחרים שאולי תעזור לכם.

ועוד נקודה קטנה: זוכרים ש-Med1 הכריזו שיש להם Azure ושפרסמתי שזה לא ממש Azure ושזה בסך הכל Azure Stack שממש לא שווה לרכוש כספית? אז בקרוב יהיה פה ה-"Real Deal" וספקי ההוסטינג/VPS/COLO המקומיים מוזמנים להתחיל להיכנס לפאניקה. נשארה עוד שנה-שנה וחצי.

לסיכום: ברכותיי למיקרוסופט שהחליטו להקים פה Region, מאחל להם הצלחה, מקווה שיוסיפו שרותים לענן שלהם ושישנו כמה דברים (רמז.. EFS, להחליף Hypervisor) ושישראל תיראה מבחינה גיאוגרפית בענן כמו כל Region אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.