האם מסתיים השת"פ בין VMWare ל-AWS?

Print Friendly, PDF & Email

ברודקום רכשה את VMWare ומאז הרכישה, הכל סוער: מחירי הרישוי טסו השמיימה, חבילות שונו, שותפויות שונות הוכחדו (והוארכו שוב תחת לחצים שונים) – הכל בהתאם ל"מסורת" של ברודקום: רכוש חברה, הטס מחירים כלפי מעלה, מכור חלקים מהחברה, ועשה את המקסימום כדי לסחוט עד הסנט האחרון מרווחי החברה הנרכשת.

אבל לפעמים, אם להאמין לכל מיני הודעות (לא רשמיות ולא ישירות מהחברה, כמובן), זה לא ממש עובד, והסיפור הוא פשוט: כפי הנראה, ברודקום החליטה לשנות את תנאי ההסכם עם אמזון לגבי VMC (פתרון הענן של VMware), ואמזון החליטה מסיבותיה שלה שהתנאים החדשים (לפי השמועות דובר על כך שאמזון תרכוש את VMC מברודקום) לא מתאימים להם, ולפיכך, כנראה – בקרוב יצאו הודעות רשמיות על סיום שרות VMC על AWS, תאריכים וכו'

אני משערת שעתה, חלק מהקוראים יאמרו לעצמם שאלו לא יותר משמועות לא מבוססות, ולמען האמת – גם אני חשבתי כך, והדבר האחרון שהייתי עושה – זה לפרסם את הפוסט הזה (אתם יודעים – עורכי דין, תביעות וכו')

… עד שמצאתי את ההודעה הרשמית הבאה מברודקום: החברה מרחיבה את השותפות שלה עם Google Cloud, ולא רק זה, אלא שהם מעבירים את התשתיות של ה-Workload של VMware אל גוגל. במילים אחרות: כנראה ש-VMC על AWS יסתיים, אבל השרות ימשיך להינתן בגוגל (תחת השם Google Cloud VMware Engine), וכן – גם AVS על Azure ימשיך להיות קיים וגם פתרון ה-Oracle Cloud VMWare solution.

אז אם יש לכם תשתית VMC, הגיע הזמן לחשוב ולהחליט מה אתם רוצים לעשות בנידון. להלן האפשרויות:

  • להעביר את כל ה-VMC לפתרון VMware מנוהל אצל ספקים אחרים (אורקל, Azure, GCP). ברמת המאקרו זה נשמע כמו משהו שטכנית די קל לעשות, אך אינני מוצאת תיעוד כיצד ניתן להעביר תשתיות VMware מ-AWS או לעננים אחרים, כך שסביר להניח שזה תהליך די מורכב, וחשוב כמובן לבדוק היטב את מחירי הרישוי החדשים וההבדלים/תוספות.
  • לעבור למצב Native – להקים את המכונות הנחוצות כ-EC2 (אם אתם לקוחות של AWS), או Compute Engine (במקרה של גוגל) ולהמיר כל מה שצריך ואפשרי – לקונטיינרים. שוב, תהליך מורכב, אבל אפשרי בסופו של דבר לחסוך לא מעט בחשבון הסופי.

אם אתם חושבים לנטוש את שרותי VMC לטובת "חזרה הביתה" (On Prem) יש לכם מספר אפשרויות:

  • מעבר ל-Nutanix: הרבה יחשבו על הפתרון הזה, אולם חשוב לזכור כי ישנה עקומת לימוד משמעותית, במיוחד אם הצוות שניהל את vSphere אינו בקיא מספיק ב-Shell בפרט ובלינוקס בכלל
  • פתרונות שונים לסגמנטים שונים: אפשר לצמצם רשיונות של VMware כך שרק הפרודקשן ירוץ על vSphere והשאר ירוצו על פתרונות וירטואליזציה בקוד פתוח (Proxmox, XenServer)
  • פתרון נוסף אפשרי (אם כי הוא למתקדמים): העברת מכונות VM לפתרונות קונטיינריזציה. בפתרון זה, מעבירים את ה-VM כמו שהוא ומריצים את המכונה כקונטיינר. כל פתרונות הקונטיינריזציה (להלן הסברים כיצד לבצע זאת עם Openshift, Rancher) תומכים במתודה זו.

לסיכום: הדבר האחרון שאתם רוצים – זה להיות מופתעים. אם יש לכם VMC, כדאי כבר מעכשיו להתחיל לחשוב על אלטרנטיבות או מעברים לספק או לפתרון אחר.

תגובה אחת בנושא “האם מסתיים השת"פ בין VMWare ל-AWS?”

  1. לגבי מיגרציה בין שירותי VMware מנוהלים או on-premise לענן וההפך הפתרון יהיה כנראה HCX. התמונה הופכת יותר מורכבת כאשר מדובר במהלך של rrplatform ו"ירידה" מ VMware לטובת פלטפורמת compute אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.